Hoe word je in 3 simpele stappen 'n Mangafiguurtje - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ruth Ingen Schenau - WaarBenJij.nu Hoe word je in 3 simpele stappen 'n Mangafiguurtje - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ruth Ingen Schenau - WaarBenJij.nu

Hoe word je in 3 simpele stappen 'n Mangafiguurtje

Blijf op de hoogte en volg Ruth

29 April 2014 | Japan, Tokio

Stap 1; Spot de fotomuur/of kijk of je deze tekst terug vindt; プリクラ
Met foto muur bedoel ik een muur waar mensen te zien zijn die jou voor zijn gegaan met een van de leukste tijdverdrijven in Tokyo! De foto hokjes zijn voornamelijk te vinden in speelhallen. Het is niet heel duidelijk dat het er is, maar zoals ik zeg vaak hangen er posters buiten. En groot kans dat als je linea-recta door loopt naar achter in een speelhal, je de hokjes vindt.

Stap 2 ; Hijs jezelf in een leuk Japans pakje
Dit kan helaas niet bij alle Purikura maar als je naar Akihabara (electric town) of Shibuya gaat kun je voordat je de fotohokjes in gaat leuke pakjes aandoen. Mocht je ergens zijn waar dit niet kan, No worries! Zorg er gewoon voor dat je er een beetje leuk uitziet.

Stap 3: Strike a pose!
Als je helemaal aangekleed bent, je haar in staartjes hebt gedaan en je blush heb bijgewerkt ben je klaar om de photo booth in te gaan. Op de grond staat aangegeven waar je moet staan, en voor je zie je een schermpje hoe je foto eruit zal zien. Let op! kijk altijd recht in de camera want dan krijg je hele mooie grote ogen. Nadat je het hokje volledig op z'n kop hebt gezet, kun je de foto's versieren! Zo kun je van alles op je foto plakken, jezelf katten oortjes geven of een fancy hoedje. KAWAII ! (cute)

Even geduld en tadaaa, your very own manga stickers.
(Check foto's om een idee te krijgen hoe dit eruit ziet !)

Dit is een van de hidden spots in Tokyo. Als je niet weet dat het bestaat zou je er niet snel achterkomen. (Dan moet je er toevallig tegen aanlopen maar wie loopt er nou toevallig een speelhal in!?) In deze speelhal is het trouwens wel leuk om rond te lopen. Die Japanners zijn echt verbazingwekkend snel met hun voeten en handen. Zo heb ik laatst wel een kwartier een jongen (?) staan bewonderen die ALLE dansjes uit zijn hoofd wist van een bepaald apparaat en ook nog eens de hoogste score haalde! DAMN BOY, YOU WORK THAT ASS! (bijna om jaloers op te worden)

Kaiten-Zushi
Dit is iets wat je gewoon gedaan moet hebben in Tokyo! I'm talking about sushi train! Je gaat zitten op een stoeltje en de sushi komt zo langs je. Het is een lopende band die allerlei lekkere sushi vervoert, en als je iets lekkers zit kan je het boordje pakken. Ik geloof dat ze dit ook een tijd in Nederland hadden, maar tegenwoordig is het weinig te vinden. Die zotte hollanders sloopte natuurlijk of die band, of ze verstopte de boordjes. (Afrekenen werkt op basis van boordjes tellen). En hier komt bij dat de viskwaliteit simpelweg in Japan niet te vergelijken is met Nederland. Me like!

Na deze heerlijke maaltijd hebben we nog een lekker ijsje weten te scoren en met een (veel te) volle buik gingen we op huis aan.

• 29 April 2014 - 10:25

Greetje:

Nou Ruth ziet er goed uit,maar jij hebt toch geen moeite in een strak pakje te komen.
    Je geniet wel hoor zo ik ontdek nou het is je gegund hoor.
    Doe de groetjes aan Mun en Nicki.
    Oma en opa IS

• 29 April 2014 - 17:56

Lineke:

Hihi leuk verhaaltje schat!!

• 29 April 2014 - 21:01

Do It For The Whaaaatt??!?:

Fantaaaassstischh!!!! Je weet dat ik nog erg jaloers ben op je mangastickers eh?! En die pose, no worries... You know me!! Goed weer van je te horen!! Wanneer ga je dan verkassen? Tot Blogs, dar!!