Go with that Banana! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ruth Ingen Schenau - WaarBenJij.nu Go with that Banana! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ruth Ingen Schenau - WaarBenJij.nu

Go with that Banana!

Door: Ruth

Blijf op de hoogte en volg Ruth

27 April 2014 | Japan, Tokio

Aangezien ik berichtjes kreeg of alles wel goed ging en dat ik op moest schieten met mijn blog besluit ik om jullie op de brakke zondag na de eerste Koningsdag van Nederland te verrijken met een vers verslagje vanuit Tokio.

De afgelopen week was het jammer genoeg niet erg mooi weer. De temperatuur was redelijk, maar vaak regenachtig. Het weer hield me eerlijk gezegd een beetje binnen de muren van het appartement, maar toen het zonnetje in de loop van de week verscheen kreeg ik weer zin om meer van Tokio te ontdekken. So, go with that banana!

Couchsurfing
Ik had via couchsurfing.org een Nederlander leren kennen. (Even for your information : couchsurfing is een site waar niet alleen mensen die reizen maar ook locals op surfen om nieuwe vrienden te maken of een slaapplek te vinden). Hij vertelde dat hij in Tokio was deze week en dat hij het leuk vond om wat te doen en vooral om weer eens Nederlands te praten na een lange tijd. Nou fine by me! Ik had voorgesteld om naar Shinjukugyoen te gaan. Dat is een park in Shinjuku wat volgens mijn tante wel een leuke plek was om te chillen. Tijd, datum en plek afgesproken.. maar helaas. Deze jongeman liet mij weten dat hij zich niet goed genoeg voelde om uit huis te gaan dus mijn plan viel in duigen. (Ik had hem nog geprobeerd over te halen met mijn 'Cherso-ervaringen' ; SLAPEN DOE JE ALS JE DOOD BENT, UITRUSTEN IS VOOR MIETJES.. maar dat was hij dus ook .. een mietje!) Dit alles weerhield mijn reislustige ziel natuurlijk niet van het ontdekken van de stad, dus ik ging alleen op stap. Ik had in de Lonely planet wat leuke musea gezien dus ik had bedacht om er een te gaan bezoeken. Ik koos voor het Nezu Museum in Omote-sando. Een verzameling van Japanse en Aziatische kunst. Toevallig was er ook een tentoonstelling van Buddhistische beelden, wat mij wel interresseert. Niet alleen de binnenkant van dit museum is interessant maar er zit ook echt een prachtige tuin achter. Ik heb hier (om eerlijk te zijn) meer tijd doorgebracht dan binnen. Even was ik vergeten dat ik midden in een wereldstad zat waar je nog niet of op om kan kijken en er komt een horde van Japanners op je af die onderweg zijn naar werk of andere afspraken. Heerlijk!

Regen en koppijn.
Onderweg naar huis dacht ik dat ik wel eventjes naar een internationale supermarkt kon rijden om boodschappen te doen voor het avond eten. Fout gedacht. Ik kon die hele supermarkt niet vinden en heb rondjes gereden in de rege (with a face like thunder) totdat ik maar besloot dat het handiger was om ergens anders naartoe te gaan. Ik had ook nog eens ongelofelijke koppijn dus elk persoon die ik tegenkwam en me in de weg liep was ik (in het Nederlands) aan het uitschelden. Toen ik eindelijk thuis kwam bleek ook nog eens dat mijn tante al eten had gemaakt. Mijn telefoons waren uitgevallen, dus ik had geen berichtjes gelezen (ik weet dat er een aantal mensen dit geërgerd aan het lezen zijn, sorry guys ; you know me! mijn telefoon is nou eenmaal altijd leeg). Anyway, eigenlijk kwam het wel goed uit dat mijn tante eten had gemaakt want ik had na die tocht in de regen en die koppijn helemaal geen zin meer om te koken. Dus ik heb lekker genoten van de HEERLIJKE LAMSCURRY die mijn tante had gemaakt. Ah, dit maakte mijn hele dag weer goed! Je kan mij echt wakker maken voor lamsvlees en al helemaal als het zo lekker bereid is! Met een goed gevuld buikje dook ik tevreden mijn bedje in.

Hoe was jullie eerste Koningsdag !? Was het weer een beetje oke? Leuke feestjes afgegaan of rommel gekocht op die vreselijk markt in het oude dorp ? (Kom op, alles wat je daar koopt kan je net zo goed gelijk weggooien ; it's not like you're ever really going to use it, right!?' )

Wij (Ik en mijn hippe oom en sexy tante) zijn naar een feestje geweest bij de Nederlandse Ambassade. Lekker gegeten en gedronken (haha, terwijl ik dit schrijf voel ik me een echte PRET!). Een beetje flirten met de japanse obertjes (ik vind het heerlijk om ze ongemakkelijk te laten voelen terwijl ik ze minutenlang aanstaar) en gezellig gekletst. Geslaagde fissa dus!

(zie foto's als je wilt zien wat ik met die prachtige tuin, hippe oom en sexy tante bedoelde!)

  • 27 April 2014 - 08:33

    Annelies Van Ingen Schenau:

    Hoi Ruthje,
    Wat een sukkel die Nederlander !!! Trots op je dat je er nog zo'n leuke dag van hebt gemaakt.
    Alleen het einde dan. Ik heb medelijden met iedereen die je toen tegen bent gekomen hahaaha.
    Gelukkig zat er een lieve tante met een heerlijk maal op je te wachten.
    Wij zijn heel even over de markt gelopen, maar inderdaad WAT EEN TROEP. Misschien alleen voor kleine kinderen leuk of opa's en oma's die wat leuks voor ze kunnen kopen lekker voordelig.
    In de middag zijn we met Jo en Mandy en Dick en Yv naar de Hollandse Tuin gegaan. Dat was echt gezellig. Allemaal bekenden gezien en gesproken. Was echt leuk ! Ome Han en Tante Caroline en Job waren er ook nog en Jai met de jongens van de brandweer. Goede band en lekker weer.
    Daarna heeft pappa nog lekker gekookt voor ons. Lam en Entrecote. Wat is het toch een lieverd.
    Je zag er mooi uit op het feestje. Jullie allemaal trouwens. Op die ene foto buiten lijkt het wel als of je bij de Eiffeltoren staat. Kan je daar iets over vertellen ?

    Xjes lieverd. Mams

  • 27 April 2014 - 08:44

    Ruth Van Ingen Schenau:

    Retourtje Paris gedaan, ken best toch !?
    Haha nee, dat is Tokyo Tower :) een monument dat is gebouwd in 1950. Een van de monumenten die symbool staat voor de moderniteit van Japan! Het lijkt idd wel op de eiffeltoren, maar daar blijft het dus ook bij. Gebouwd met ander materiaal en bovendien om hele andere redenen!

  • 27 April 2014 - 08:55

    Annelies Van Ingen Schenau:

    Aha. Weer wat geleerd : )

  • 27 April 2014 - 11:23

    Do It For The Vine:

    Heeeeeeeujj!!!

    Werd tijd je blog weer, voelde al zo leeg!!! Leuk dat je daar ook koningsdag heb kunnen vieren in Japan.. Ga snel weer leuke dingen doen, ik lees al je stukjes met plezier door!!! Tot blogs!!

  • 28 April 2014 - 14:07

    Oma:

    lieve Ruth
    hoe is nou wat leuk dat je het zo naar je zin hebt.
    Leuke verslagen en leuke activiteiten gedaan nou hou ons op de hoogte.
    groetjes van opa en oma is

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruth

19 jaar oud, voor het eerst alleen op reis. Voor het eerst alleen buiten europa! Vorig jaar mijn diploma gehaald, en ik heb nu een tussenjaar. Ik wilde dit jaar gaan werken en reizen. So here I am: travelling around!

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 7421

Voorgaande reizen:

06 April 2014 - 22 Juni 2014

First time on my own!

Landen bezocht: