Shimokitazawa,katjes,bananenschil&lange gesprekken - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ruth Ingen Schenau - WaarBenJij.nu Shimokitazawa,katjes,bananenschil&lange gesprekken - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ruth Ingen Schenau - WaarBenJij.nu

Shimokitazawa,katjes,bananenschil&lange gesprekken

Door: Ruth

Blijf op de hoogte en volg Ruth

17 April 2014 | Japan, Tokio

Shimokita..wat? Het duurde voor mij ook even voordat ik deze naam onthield en zonder stotteringen uit kon spreken, haha. Het is in ieder geval een wijkje vlakbij Shibuya.

Mijn tante had met iemand afgesproken hier om even wat op te halen. (Ze had me eerder die dag al naar Shiba park gestuurd, daar was een 'leuke' tempel -> een tempel speciaal voor overledenen.. dus toen ik thuis kwam vertrokken we naar Shimokitazawa) Daarna zouden we de straatjes gaan bekijken en lekker gaan eten. Op dagen zoals dit merk ik echt dat mijn tante een bepaalde gave heeft om dingen leuk te vertellen of te laten zien! Ze weet me altijd mee te nemen naar de leukste plekjes. Het is hier echt heel gezellig. Er hangt een heel relaxed sfeertje (beetje hippy tijdperk). Heel veel vintage clothes.. Oude kleding, tweedehands, nieuwe oude kleding (snapje ?) haha, dus kleding die nagemaakt is van het oude. Het is grappig om te zien dat mode weer terugkomt.. Niet alle overigens, heb hier echt afgrijselijke dingen gezien die niet eens de fabriek uit zouden mogen! Het maakt in Japan trouwens echt niet uit wat je aantrekt, zolang je maar niks doorschijnend aan trekt of met een diep ingesneden shirtje rondloopt (daar zijn ze vaak helemaal van in shock.. maar nooit naar een echte rotterdamse of amsterdamse club laten gaan dus, daar moeten ze waarschijnlijk maanden van bijkomen.. haha!)

Na wat verkleedpartijtjes zijn we naar eenkattencafe gegaan.. (Ik hoor je denken, seriously ? een katten-caffe?) Ja, dat hebben ze hier! Japanners hebben vaak geen tijd en ruimte voor huisdieren dus maken ze speciale cafes met katten. Je betaalt hier entree en kan vaak dan onbeperkt drankjes krijgen en lekker met katten spelen. (Lachen gieren brullen, die beestjes vinden alles prima wat je doet!) En dan moet je net mijn tante hebben, die maakt hier lekker gebruik van.. 'Ruth, ZET DIT HOEDJE OP!! JA, GEWEEELDIG'

Hierna zijn we lekker Pizza gaan eten. Ja, pizza in Japan.. dat kan! Genietend van de pizza's en een lekker wijntje hadden we weer fijne gesprekken! Eerder die avond had ik een schattig kraampje gezien waar je crepes kon halen (Ja, sorry jongens.. kan de pannenkoekjes nog niet helemaal loslaten!) dus Daarna wilde ik nog een crepe met ijs banaan en chocolade saus. Gigantisch in een scheur gelegen om het feit dat mijn tante een servetje uit mijn tas wilde halen en in een bananenschil greep (haar gezicht was echt goud waard). Daarna ongeveer nog een uur melig geweest en de tranen bleven over mijn wangen lopen van het lachen! Toen ik thuis kwam was het nog niet over want mijn tante vertelde me over haar geheimpje (sorry, ik kan het echt niet delen.. maar geloof me als je het hoort zou je er ook van genieten!) Wij kunnen uren kletsen en nog dingen te bespreken hebben.. wat is het toch fijn om eventjes bij haar in de buurt te zijn! Na NOG wat gekletst te hebben met Nicki werd het toch maar eens tijd om de binnenkant van mijn ogen ging bekijken! What a life, LOVE IT!

(Ik mis mijn pappie en mammie en de rest van het thuisfront ook wel een beetje hoor, dont worry!)

PS. (zie foto's als je wilt zien hoe leuk we het hebben gehad, met name de katten versieren was een hoogtepuntje!)

  • 18 April 2014 - 10:10

    Annelies Van Ingen Schenau:

    Geweldig !!!
    Je hebt echt een super tante en oom !!!
    Geniet maar lekker moppie.
    Love you <3

  • 19 April 2014 - 10:36

    Do It For The Vine:

    Haaaaaa rutthh,

    Heeeerrlijk om zo all je verhalen te lezen. Leest lekker weg, blijf vooral posten!!
    Ben blij dat je het naar je zin heb!
    Groeten

  • 19 April 2014 - 20:38

    Remko En Femke:

    Hoi Ruth, we hebben eindelijk je blog gevonden! Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Geniet lekker verder. Groetjes van ons uit Leiden!

  • 19 April 2014 - 20:38

    Remko En Femke:

    Hoi Ruth, we hebben eindelijk je blog gevonden! Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Geniet lekker verder. Groetjes van ons uit Leiden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruth

19 jaar oud, voor het eerst alleen op reis. Voor het eerst alleen buiten europa! Vorig jaar mijn diploma gehaald, en ik heb nu een tussenjaar. Ik wilde dit jaar gaan werken en reizen. So here I am: travelling around!

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 7419

Voorgaande reizen:

06 April 2014 - 22 Juni 2014

First time on my own!

Landen bezocht: