Tijd voor actie! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ruth Ingen Schenau - WaarBenJij.nu Tijd voor actie! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ruth Ingen Schenau - WaarBenJij.nu

Tijd voor actie!

Door: Ruth

Blijf op de hoogte en volg Ruth

12 April 2014 | Japan, Tokio

Weekend:
Zaterdag had mijn tante een afspraak in een kliniek om een 4D echo te laten maken (Ja, a little Japanese/Dutch girl is on her way!!) Erg bijzonder om te zien, gelukkig lag het kindje ‘goed’ dus konden we zelfs haar gezichtje zien! Hierna zijn we naar een collega van Mun geweest. Hij had ons uitgenodigd om te komen eten. Erg lekker! Zijn vrouw is half Braziliaans, dus erg lekkere hapjes en bonenschotel ! Zij woonde in een rustig wijkje, grappig om te zien; wanneer je buiten het 'cetrum’ gaat veranderd er al gelijk heel veel; het was echt een wijk voor gezinnetjes. Lekker rustig, wel mooi!


Zondag ben ik met mijn oom op stap geweest. We vertrokken rond 9 uur, in een klein restaurantje hebben we ontbeten (ik kwam erachter dat japanners blijkbaar van zacht gekookte eieren houden.. en dan bedoel ik EXTREEM zacht.. (Ieuw). Toen de trein gepakt naar Kamakura. Een ouderwets stadje, met veel mooie tempels en natuurlijk Daibutsu (grote Buddha). Ook was er een Hiking pad, dus die hebben we genomen. Een van een uur, en nog een kleinere van 20 minuten. Lekker in het bos en gebergte wandelen. Erg leuk en gezellig!

Toevallig was er die dag in Kamakura een festival. Met festival bedoel ik dat ze een tempel een soort van ‘promoten’. Een soort optocht waarin ze ‘kleine’ tempels op hun schouders dragen en dingen rondschreeuwen. Leuk om eens te zien! Ook was er bij die tempel een ‘Miss’ verkiezing. Miss Kamakura werd uitgekozen. Drie meisjes met prachtige jurken werden bewonderd. Al om al, veel gezien deze dag! Toen we thuis kwamen had Nicki lekker voor ons gekookt.

Die avond ben ik nog lekker in bad gegaan en heerlijk gaan slapen.
Maandag heb ik een beetje geluierd, en later nog naar Shibuya geweest. Blijft leuk om hier rond te lopen en winkels te bekijken.

Woensdagochtend vond ik dat het wel weer eens tijd werd voor wat beweging. Imperial Palace zit hier niet ver vandaan en m’n oom en tante zeiden dat het wel leuk was om daar een rondje omheen hard te lopen, dus dat ging ik doen! Leuk !? YEAH RIGHT! (geintje, geintje.. het was wel leuk!) Maar het rondje is 5km, en er naar toe is ook al 3km. Aangezien ik thuis altijd maar ongv 4 km ren, op vlakke grond was dit wel even wat anders! Veel heuvels en bergjes tegengekomen (en ingehaald door japanners die zo hard rende dat het leek alsof ze rauwe vis aan het einde van het rondje hadden neergezet) en de zon brandde lekker op m’n gezicht! Wel Daarna nog even wat oefeningen gedaan in Hibiya Park (er staan wat dingetjes zodat je, je armen kan trainen en je buikspieren. Sommige Japanners vinden het leuk om dat in hun pauze tijdens werk te doen blijkbaar.

Toen ik thuis kwam was ik lekker uitgeput, even wat gegeten en gedoucht en toen ben ik het rondje nog eens op de fiets gaan doen! Die heuvels etc leken me wel leuk om vanaf te rijden, en dat was het ook! Als een vliegende hollander ging ik de bergen af, ik zag de politemannetjes al geirriteerd kijken maar sommige konden er ook wel om lachen. Het was ook nog eens lekker weer dus genieten! Toen ik thuis kwam ben ik begonnen aan dit verslag & daarna nog even naar Donkii geweest. Nicki en ik vonden het wel een leuk idee om een film te kijken vanavond, dus we gingen even food in slaan! Yummie!

  • 18 April 2014 - 10:03

    Annelies Van Ingen Schenau:

    Hahaha. Klinkt goed schat. Had het graag gezien jij als een vliegende hollander de bergen af en de reactie van de politiemannetjes. Gelukkig word er goed op je gelet. ; )

  • 18 April 2014 - 13:42

    Roos:

    Leuk hoor Ruth, een hele belevenis zo daar in Japan! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruth

19 jaar oud, voor het eerst alleen op reis. Voor het eerst alleen buiten europa! Vorig jaar mijn diploma gehaald, en ik heb nu een tussenjaar. Ik wilde dit jaar gaan werken en reizen. So here I am: travelling around!

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 7414

Voorgaande reizen:

06 April 2014 - 22 Juni 2014

First time on my own!

Landen bezocht: